Evan Dimas dan Ilham Udin Cemerlang, Ini Komentar Pelatih Baru Selangor FA

Sabtu, 17 Maret 2018


Kuala Terengganu,RAnews.tv - Dua pemain Indonesia di Selangor FA, Evan Dimas dan Ilham Udin tampil cemerlang saat timnya mengalahkan Terengganu 3-1 pada babak ketiga Piala Malaysia 2018m, Jumat (16/3/2018) malam di Sultan Ismail Nasiruddin Shah Stadium, Kuala Terengganu.

Pelatih baru Selangor, Muhammad Nazliazmi Mohamad Nasir mengaku terkejut dengan penampilan atraktif anak buahnya, termasuk aksi Evan Dimas dan Ilham Udin.

Evan Dimas menyumbang satu gol pada menit ke-61. Tendangan cantik Evan memanfaatkan umpan manis mantan bek Persija, Willian Pacheco. Ilham Udin juga memberikan assist atas gol pertama Selangor yang dicetak striker asal Spanyol, Rufino Segovia.

"Walaupun masih dihantui kekalahan besar 1-4 di Liga Super sebelum ini, pemain jelas tidak tertekan, sebaliknya tampil dengan aksi meyakinkan dan memperagakan semangat juang tinggi untuk menebus kekalahan itu," kata Muhammad Nazliazmi seperti dikutip dari Berita Harian.

Ia pun mengakui kemenangan itu sangat mengejutkan. "Saya tidak menyangka kami menang 3-1 karana Terengganu tim yang kuat di setiap posisi. Jadi, tiga gol yang dihasilkan itu membuatkan saya terkejut dan saya mengucapkan selamat kepada pemain," katanya.

Nazliazmi juga memberi pujian kepada kekompakan pemain Selangor FA. Ia melihat para pemain memberikan yang terbaik setelah diberi kepercayaan untuk tampil.

"Saya berterima kasih kepada pengurus yang memberi kepercayaan kepada saya. Saya harap kemenangan ini menjadi motovasi terbaik kepada pemain untuk bangkit terutama setelah kalah dalam tiga laga di Liga Super secara berturut-turut," katanya.



    0 Komentar :



    Isi Komentar :
    Nama :
    Website :
    Komentar
     
     (Masukkan 6 kode diatas)